مشکل ضعف آنتن تلفن همراه

مشکل ضعف آنتن گوشی

ضعف سیگنال مشکلی است که بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند حداقل یک بار با آن مواجه می‌شوند و با وجود اینکه در اکثر این موارد، علت آنتن دهی ضعیف موبایل، به انتن‌های مخابراتی بر می‌گردد اما با تنظیمات مختلفی می‌توان آنتن را تقویت کرد. بارها پیش آمده که در حال صحبت کردن یا پیام دادن هستیم که ناگهان آنتن موبایلمان می‌پرد یا ضعیف می‌شود. خوشبختانه با انجام یک سری کارها می‌توانیم آنتن گوشی یا اینترنت آن را تقویت و مشکل انتن دهی گوشی‌های اندرویدی را به شکل ساده‌ای حل کنیم.

ضعف سیگنال مشکلی است که بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند حداقل یک بار با آن مواجه می‌شوند و با وجود اینکه در اکثر این موارد، علت آنتن دهی ضعیف موبایل، به انتن های مخابراتی برمی‌گردد اما با تنظیمات مختلفی می‌توان آنتن را تقویت کرد. بارها پیش آمده که در حال صحبت کردن یا پیام دادن هستیم که ناگهان آنتن موبایلمان می‌پرد یا ضعیف می‌شود. خوشبختانه با انجام یک سری کارها می‌توانیم آنتن گوشی یا اینترنت آن را تقویت و مشکل انتن دهی گوشی نوکیا و دیگر برندها را به شکل ساده‌ای حل کنیم

1- به روزرسانی نرم افزار برای رفع مشکل آنتن دهی گوشی

از تنظیمات گوشی می‌توانید گوشی موبایلتان را به‌روزرسانی کنید؛ بدین ترتیب شما اولین گام برای رفع مشکل ضعیف بودن آنتن‌دهی گوشی را برداشته‌اید چرا که دلیل این موضوع می‌تواند یک باگ نرم‌افزاری باشد.

2- خاموش کردن سرویس های غیرفعال

سرویس‌هایی مانند وای‌فای، بلوتوث و ارتباط حوزه نزدیک ارتباط NFC گاهی می‌توانند باعث ایجاد مشکلاتی برای آنتن گوشی شوند؛پس برای تقویت انتن دهی ضعیف اگر به این خدمات نیاز ندارید، آن‌ها را خاموش کنید.

3- خاموش و روشن کردن حالت پرواز

اگر آنتن گوشیتان پریده است یا اینترنتتان ضعیف کار می‌کند، یک بار حالت پرواز (Airplane mode) را خاموش و روشن کنید. این کار باعث می‌شود که گوشی تلفن همراه یکبار دیگر به سرویس اینترنت یا مخابرات وصل شود.

4- انتخاب دستی اپراتور شبکه اینترنت

این گزینه تنها برای گوشی‌های اندرویدی فعال است. برای انتخاب دستی اپراتور اینترنت همراه اول به قسمت زیر بروید:

بخش تنظیمات > یافتن شبکه‌های موبایل > اپراتورهای شبکه

5- بررسی سیم کارت

گاهی اوقات با اینکه سیم کارت را درست در اسلات گذاشته‌اید، اما باز هم آنتن گوشی خوب کار نمی‌کند. برای رفع مشکل آنتن‌دهی گوشی، یک بار سیم کارت را از جای خود بردارید و دوباره جا بزنید. اگر حس کردید سیم کارت سر جای خود کمی حرکت می‌کند، مشکل از اسلات سیم کارت است. برای حل این مشکل، گوشی را پیش یک تعمیرکار ببرید.

اگر اسلات سیم کارت مشکلی ندارد ممکن است علت، خود سیم کارت باشد. مخصوصا اگر مدت طولانی از یک سیم‌کارت استفاده کردید. چرا که سیم‌کارت‌های قدیمی ممکن است با پیکربندی جدید آنتن‌های مخابراتی سازگاری نداشته باشند یا اینکه به مرور زمان رابط آن‌ها به گوشی، گرد و خاک گرفته یا از بین رفته است. ابتدا سیم‌کارت را دربیاورید و آن را با یک پد الکلی تمیز کنید. همچنین می‌توانید یک سیم‌کارت جدید از شرکت ارائه دهنده دریافت کنید.

 6- G درست را انتخاب کنید

شبکه‌های 3G یا 4G و 5G هرکدام خصوصیات مختص به خود را دارند و سیگنال‌های مربوط به هرکدام نیز در برخی اوقات از آنتن‌های مخابراتی متفاوتی دریافت می‌شود. برخی شرکت‌های ارائه دهنده به صورت خودکار تنظیمات سیم‌کارت را جوری تنظیم می‌کنند که اولویت انتن دهی موبایل به شبکه‌های 5G داده شود حتی اگر آنتن مربوط به آن با شما فاصله زیادی داشته باشد. حتی ممکن است شبکه 4G به‌طور موقت دچار مشکل شده باشد. به همین خاطر شبکه‌های 3G یا 2G را انتخاب کنید و ببینید تغییری در آتن‌دهی مشاهده می‌کنید یا خیر.

به همین دلیل برخی اوقات ممکن است شما اتصال مناسبی نداشته و با آنتن دهی ضعیف همراه اول یا ایرانسل مواجه شوید. برای حل این مشکل در آیفون می‌توانید به مسیر Settings > Cellular > Cellular Data Options > Voice & Data بروید و از بین 3G یا 4G و 5G هرکدام که با تقویت آنتن دهی گوشی همراه بود را انتخاب کنید.

در گوشی‌های اندرویدی نیز این تنظیمات در Settings و یا در بخش Connections یا Wi–Fi and Internet تحت عنوان Choose Mobile Network یا SIM & Network قابل دسترسی است.

7- فاصله زیاد از برج مخابرات؛ علت آنتن دهی ضعیف گوشی

ممکن است فاصله‌تان از برج مخابرات یا آنتن‌های اینترنت همراه زیاد باشد. بنابراین طبیعی است که آنتنتان ضعیف باشد.

8- بازگشت به تنظیمات کارخانه

اگر فکر می‌کنید مشکل از گوشی است، آخرین راه ریست کردن آن یا بازگشت به تنظیمات کارخانه است. اما پیشنهاد می‌دهیم ابتدا تمامی راه‌های ذکر شده را امتحان کنید بعد به سراغ ریست کردن گوشی بروید؛ چراکه با بازگشت به تنظیمات کارخانه تمامی اطلاعات و برنامه‌هایی که روی گوشی دارید پاک می‌شوند. به عبارتی گوشی به حالت اولیه‌اش هنگام خرید باز می‌گردد. پس قبل از ریست کردن تلفن همراهتان، از تمامی اطلاعاتی که درون گوشی دارید یک نسخه بکاپ تهیه کنید.

مشکلات اپیدمیک Samsung S21FE

مشکلات اپیدمیک سامسونگ S21FE

ادامه مطلب

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *